LEVERANSER
För att erbjuda våra kunder det bästa priset och tjänsten använder vi olika fraktbolag beroende på produkten som ska skickas. Detta tillvägagångssätt möjliggör att vi kan erbjuda konkurrenskraftiga priser och bästa möjliga leveransalternativ för varje specifik produkt.
Vår samverkan med Shipmondo och vårt flexibla val av fraktbolag syftar till att säkerställa smidiga och kostnadseffektiva leveranser för våra kunder. Vi strävar alltid efter att ge den mest tillfredsställande kundupplevelsen genom att erbjuda pålitliga leveransalternativ till rimliga priser.
Om du lägger din beställning hos oss före klockan 13:00 skickas produkten samma dag. Vanligtvis tar det mellan 1-2 arbetsdagar att behandla och skicka beställningen. Med den normala leveranstiden i åtanke kan kunden förvänta sig att få sin beställning inom 2-4 arbetsdagar från och med beställningsdatumet.
Vi strävar alltid efter att snabbt och effektivt skicka ut beställningar för att säkerställa att våra kunder får sina produkter så snart som möjligt. Vår målsättning är att erbjuda en pålitlig och smidig leveransprocess för att uppfylla våra kunders förväntningar.
PAKET SOM EJ HÄMTAS
Om du som kund beställer från oss och inte hämtar ut paketet på posten, kommer vi att debitera en avgift för frakt, returfrakt och hantering, sammanlagt 149 kr. För större paket som anses vara "skrymmande" kan en extra kostnad tillkomma. Denna summa faktureras av Klarna
ÅNGERRÄTT
Vid köp av våra produkter har du alltid rätt till ångerrätt. För att återlämna en produkt måste den vara i obruten förpackning och i samma skick som vid leveranstillfället. Vi rekommenderar att du kontaktar butiken innan du returnerar produkten för ytterligare information och instruktioner. Du kan nå oss via telefon på 040949763 eller via e-post på info@fiskedags.se.
Ångerrätten gäller i 30 dagar från inköpsdatumet. Vid retur av produkter som har beställts online är det kunden som ansvarar för returfrakten. Produkter som ska returneras bör skickas till oss som företagspaket för att säkerställa en smidig hantering
REKLAMATIONER
För att göra en reklamation ber vi dig vänligen att inleda processen genom att skicka ett e-postmeddelande till oss via vår kontaktsida på info@fiskedags.se. Beskriv tydligt vad som är fel med produkten och om möjligt, vad som kan ha orsakat problemet. Om det rör sig om skador, vänligen bifoga bilder på skadan samt en kopia av kvittot/ordernumret.
I de flesta fall är det leverantörerna som bedömer om reklamationen är godkänd eller inte. Därför behöver vi returnera produkten till oss för att sedan kunna visa eller skicka den vidare till leverantören. Vanligtvis tar hanteringstiden för en reklamation mellan 1-4 veckor, men vi strävar efter att behandla dem så snabbt som möjligt.
Det kan dock ibland ta längre tid, men det är ovanligt. Vi strävar alltid efter att hantera reklamationer så fort som möjligt för att ge dig bästa möjliga service. När du tar kontakt med oss för en reklamation kommer vi att bifoga en returfraktsedel till dig för en smidig hantering av returen.
GARANTI
Alla varor som säljs via Fiskedags.se eller i vår butik omfattas av garantier. Garantitiden varierar beroende på varumärke, produkt och liknande och kan sträcka sig från 1 till 5 år.
BETALNINGSVILLKOR
KORTBETLANING
Vi använder oss av MASTERCARD & VISA vid kortbetalning.
FAKTURA
Vid val av fakturabetalning samarbetar vi med Klarna AB, vilka utför en kreditupplysning som måste godkännas för att köpet ska kunna slutföras. För att använda faktura som betalningsmetod behöver du uppge ditt personnummer. Du måste även vara minst 18 år gammal och inte ha några betalningsanmärkningar för att kunna genomföra köpet.
En del av våra fakturor är outsourcade till Klarna AB. Klarna ansvarar för eventuella förseningar av betalning och den dröjsmålsränta som kan tillkomma är satt till 7% per månad.